Skip to content

Na pozór

muzyka: Marian Siejka

Uwagi dla wykonawcy:

Aranżacja oparta o oryginalne wykonanie Bogusława Meca.

Akordy z ukośnikiem oznaczają inny dźwięk w basie niż podstawa akordu. Na przykład Fm/Ab to akord Fm z basem na dźwięku Ab.
Gitara na ogół gra tylko akord przed ukośnikiem a to co po nim zostawiamy basiście lub pianiście.

UWAGA: W naszej notacji stosujemy następujący zapis:

dźwięki naturalne (białe klawisze):
A B C D E F G

dźwięki podwyższone (czarne klawisze):
A# C# D# F# G#

dźwięki obniżone (czarne klawisze):
Ab Bb Db Eb Gb

Dźwięk B w niektórych transkrypcjach nazywany jest dźwiękiem H, ale my trzymamy się notacji, z którą najczęściej zetkniecie się w muzyce rozrywkowej. Zatem B, a obniżone B to Bb.

Zarówno w notacji akordów na gitarę jak i w audiodeskrypcji dokonaliśmy niezbędnych uproszczeń.


Prosty odtwarzacz (jakość 128 kbps)


Mikser (jakość 128 kbps)

Wyłącz wybrane instrumenty i zagraj własną wersję: Wyłączenie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [M] (mute)

Posłuchaj jak gra konkretny instrument: Wyizolowanie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [S] (solo). Po wciśnięciu tego przycisku, przebieg fali pokaże w którym miejscu utworu ten instrument występuje!

Zmień proporcje głośności: suwaki

Zmień ustawienie prawo/lewo: Na samej górze miksera znajdują się pokrętła (panorama).

Słuchaj od dowolnego momentu:
Kliknięcie lub przesuwanie kursora przebiegu fali utworu pozwala na jego przewijanie.

Stwórz własny mix! Przycisk [Nagraj i pobierz mix] pozwoli na nagranie wszystkich ustawień, a nawet zmiany dokonywane w trakcie nagrywania! Po jego ponownym naciśnięciu lub zatrzymaniu odtwarzania pojawi się okno z możliwością zapisu zmiksowanego pliku w formacie wav.
UWAGA! Powyższy mikser ma charakter eksperymentalny. Może się długo ładować przy wolniejszych połączeniach. Prosimy o cierpliwość. Skrypt: Julian Cole

Foto: Marcin Jahr

Bogusław Mec przez lata uchodził za śpiewającego marzyciela, który przeciągając nuty śpiewał jakby-romanse. Takie w istocie były jego pierwsze opolskie sukcesy. Piosenki „To nie był sen” do wiersza Puszkin_Aleksandr_Siergiejewicz, czy „Jej_portret (sł. Jonasza Kofty)” ustawiały go w takiej roli. Miało się to zmienić, pewnego dnia w 1977 r., kiedy do piosenkarza zgłosił się kompozytor Marian Siejka
i postanowił „zreformować” repertuar Bogusia. Zwrócił się więc do niego z mniej więcej taką propozycją.
– Przestań wreszcie śpiewać te ballady, wiem, że jesteś na fali, wielu chce dla ciebie pisać, ale nie daj się wpasować w ramki jednego stylu. Miałbym coś dla ciebie, ale musiałbyś się nauczyć zupełnie innej interpretacji.
Marian Siejka miał bardzo wysoką pozycje w środowisku muzyków. Wybitny multiinstrumentalista, bardzo utalentowany kompozytor, świetnie odnajdujący się w muzyce popularnej, ale też niestroniący od jazzu. Takiej propozycji nie można było zlekceważyć, okazji przepuścić.
W każdym razie Mec przyjechał na gotowe. Piosenka była napisana, zaaranżowana, przemyślana do najdrobniejszego szczegółu, z odgwizdaną frazą włącznie i opatrzona tekstem. Napisał go Marek Skolarski pod jednym ze swoich licznych pseudonimów Paweł Howil.
W ten sposób Polska poznała nową twarz Bogusława Meca, już nie rozmarzonego romantyka, a pogodnego, sympatycznego człowieka. I, dadzą Państwo wiarę? Tak postrzegany jest do dziś[2].

Źródło: https://bibliotekapiosenki.pl/utwory/Na_pozor/opis


Pobierz i zapisz na swoim komputerze:

NUTY VOL. 2 W FORMACIE PDF (PDF, 1,3 MB)

PODKŁADY VOL. 2 w wysokiej jakości (320 kbps) WRAZ Z NUTAMI (329 MB)


Sfinansowano ze środków Fundacji PZU
Logo Fundacji PZU