Skip to content

Powróćmy jak za dawnych lat

muzyka: Henryk Wars

Uwagi dla wykonawcy:

Aranżacja własna.

Akordy z ukośnikiem oznaczają inny dźwięk w basie niż podstawa akordu. Na przykład Fm/Ab to akord Fm z basem na dźwięku Ab.
Gitara na ogół gra tylko akord przed ukośnikiem a to co po nim zostawiamy basiście lub pianiście.

UWAGA: W naszej notacji stosujemy następujący zapis:

dźwięki naturalne (białe klawisze):
A B C D E F G

dźwięki podwyższone (czarne klawisze):
A# C# D# F# G#

dźwięki obniżone (czarne klawisze):
Ab Bb Db Eb Gb

Dźwięk B w niektórych transkrypcjach nazywany jest dźwiękiem H, ale my trzymamy się notacji, z którą najczęściej zetkniecie się w muzyce rozrywkowej. Zatem B, a obniżone B to Bb.

Zarówno w notacji akordów na gitarę jak i w audiodeskrypcji dokonaliśmy niezbędnych uproszczeń.


Prosty odtwarzacz (jakość 128 kbps)


Mikser (jakość 128 kbps)

Wyłącz wybrane instrumenty i zagraj własną wersję: Wyłączenie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [M] (mute)

Posłuchaj jak gra konkretny instrument: Wyizolowanie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [S] (solo). Po wciśnięciu tego przycisku, przebieg fali pokaże w którym miejscu utworu ten instrument występuje!

Zmień proporcje głośności: suwaki

Zmień ustawienie prawo/lewo: Na samej górze miksera znajdują się pokrętła (panorama).

Słuchaj od dowolnego momentu:
Kliknięcie lub przesuwanie kursora przebiegu fali utworu pozwala na jego przewijanie.

Stwórz własny mix! Przycisk [Nagraj i pobierz mix] pozwoli na nagranie wszystkich ustawień, a nawet zmiany dokonywane w trakcie nagrywania! Po jego ponownym naciśnięciu lub zatrzymaniu odtwarzania pojawi się okno z możliwością zapisu zmiksowanego pliku w formacie wav.
UWAGA! Powyższy mikser ma charakter eksperymentalny. Może się długo ładować przy wolniejszych połączeniach. Prosimy o cierpliwość. Skrypt: Julian Cole

Zdjęcie: Henryk Wars
Foto: public domain

Henryk Wars. Prekursor polskiego jazzu, twórca pierwszej w Polsce kompozycji jazzowej– “New York Times Foxtrot” (1928),  jeden z najważniejszych twórców muzyki rozrywkowej międzywojnia obok Jerzego Petersburskiego i braci Goldów. Urodził się w 1902 roku w Warszawie. Zmarł w 1977 roku w Los Angeles. Jego życie mogłoby posłużyć jako scenariusz do filmu, z którym także był związany.

Jego piosenki śpiewali szczęśliwie zakochani i nieszczęśliwie odrzuceni, mieszkańcy okupowanej Warszawy i żołnierze armii Andersa, a z jego kompozytorskiego talentu korzystały największe hollywoodzkie wytwórnie filmowe.

W latach 30. komponuje muzykę do ponad 50 filmów, a o jego płodności filmowcy opowiadają sobie żarty.

Amerykański dom Warsa z czasem stał się miejscem pielgrzymek polskiej bohemy. Swoje utwory przywoził tu Krzysztof Komeda, a gośćmi Warsów bywali Mrożek i Osiecka, Grynberg i Polański. Wars Polskę odwiedza tylko raz – w 1967. Umiera w Los Angeles 1 września 1977 roku po długiej chorobie.

“Powróćmy jak za dawnych lat”, to piosenka z filmu “Manewry miłosne: z 1935 r. Zaśpiewał ją Aleksander Żabczyński.

źródło: culture.pl, stare-kino.pl


Pobierz i zapisz na swoim komputerze:

NUTY VOL. 2 W FORMACIE PDF (PDF, 1,3 MB)

PODKŁADY VOL. 2 w wysokiej jakości (320 kbps) WRAZ Z NUTAMI (329 MB)


Sfinansowano ze środków Fundacji PZU
Logo Fundacji PZU