Skip to content

W żółtych płomieniach liści

muzyka: Andrzej Zieliński

Uwagi dla wykonawcy:

Aranżacja oparta o oryginalne wykonanie Skaldów.

Akordy z ukośnikiem oznaczają inny dźwięk w basie niż podstawa akordu. Na przykład Fm/Ab to akord Fm z basem na dźwięku Ab.
Gitara na ogół gra tylko akord przed ukośnikiem a to co po nim zostawiamy basiście lub pianiście.

UWAGA: W naszej notacji stosujemy następujący zapis:

dźwięki naturalne (białe klawisze):
A B C D E F G

dźwięki podwyższone (czarne klawisze):
A# C# D# F# G#

dźwięki obniżone (czarne klawisze):
Ab Bb Db Eb Gb

Dźwięk B w niektórych transkrypcjach nazywany jest dźwiękiem H, ale my trzymamy się notacji, z którą najczęściej zetkniecie się w muzyce rozrywkowej. Zatem B, a obniżone B to Bb.

Zarówno w notacji akordów na gitarę jak i w audiodeskrypcji dokonaliśmy niezbędnych uproszczeń.


Prosty odtwarzacz (jakość 128 kbps)


Mikser (jakość 128 kbps)

Wyłącz wybrane instrumenty i zagraj własną wersję: Wyłączenie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [M] (mute)

Posłuchaj jak gra konkretny instrument: Wyizolowanie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [S] (solo). Po wciśnięciu tego przycisku, przebieg fali pokaże w którym miejscu utworu ten instrument występuje!

Zmień proporcje głośności: suwaki

Zmień ustawienie prawo/lewo: Na samej górze miksera znajdują się pokrętła (panorama).

Słuchaj od dowolnego momentu:
Kliknięcie lub przesuwanie kursora przebiegu fali utworu pozwala na jego przewijanie.

Stwórz własny mix! Przycisk [Nagraj i pobierz mix] pozwoli na nagranie wszystkich ustawień, a nawet zmiany dokonywane w trakcie nagrywania! Po jego ponownym naciśnięciu lub zatrzymaniu odtwarzania pojawi się okno z możliwością zapisu zmiksowanego pliku w formacie wav.
UWAGA! Powyższy mikser ma charakter eksperymentalny. Może się długo ładować przy wolniejszych połączeniach. Prosimy o cierpliwość. Skrypt: Julian Cole

Zdjęcie Andrzeja Zielińskiego
Foto: Mariusz Kubik / Wikimedia Commons, licencja: CC BY 3.0

Andrzej Zieliński (ur. 1944) jest założycielem powstałej w 1965 roku krakowskiej grupy Skaldowie, pianistą, wokalistą i kompozytorem większości jej repertuaru. Wraz zespołem nagrał wielką liczbę przebojów, nagradzanych na licznych festiwalach, znanych i śpiewanych przez kolejne pokolenia Polaków.  

Kompozycja „W żółtych płomieniach liści” powstała do gotowego już tekstu Agnieszki Osieckiej. Liryczna i nastrojowa ballada, opowiadająca o rozejściu dwojga ukochanych, ma jednak swoje drugie, szerzej nieznane tło. Jak wspomina dziennikarz muzyczny, Piotr Metz, tak naprawdę jest niewyłapaną przez cenzurę opowieścią o rozstaniach, do których, poprzez nakaz wyjazdu z kraju, zmuszeni zostali ludzie pochodzenia żydowskiego, po głośnych wydarzeniach marca 1968 roku. 


Pobierz i zapisz na swoim komputerze:

NUTY VOL. 3 “Krakowscy kompozytorzy” W FORMACIE PDF (PDF, 7,8 MB)

PODKŁADY VOL. 3 “Krakowscy kompozytorzy” w wysokiej jakości (320 kbps) WRAZ Z NUTAMI (200 MB)


Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego
Logo Województwa Małopolskiego